Antonio Rosetti Flötenkonzerte

CD ORFEO C 095 031 A (2004)

CD ORFEO C 095 031 A (2004)

Flötenkonzerte G-Dur RWV C25, C-Dur RWV C16, F-Dur RWV C21, G-Dur RWV C22
w/ Prager Kammerochester
Cadenzas by Bruno Meier


Ersteinspielung /world premiere recording


Bruno Meier is an ideal performer for this music. He adheres to strict and elegant tempos in the fast movements, and he plays some of the more compelling slow movements with a soaring, beautiful tone. It is refreshing to hear this music played in the appropriate style without a hint of bombast or over-playing. 
— Chaffee -  American Record Guide 
Bruno Meier fördert den Stimmungsgehalt dieser Konzerte souverän und mit gestalterischer Phantasie zutage, lässt die Laufketten der schwungvollen Ecksätze munter perlen, um die delikaten Kantilenen der Adagios und Larghetti umso gefühlvoller auszukosten. Das Prager Kammerorchester ist ihm ein stets aufmerksamer und zuverlässiger Partner.
— Christoph Ballmer - NZZ / Phono-Spektrum,  4.März 2004
There are enough small quirks of creativity to keep the listener engaged-including soloist Bruno Meier’s own imaginative cadenzas. (...) Meier plays a gold flute (not the wooden one depicted on the cover),but his tone is suitably light and carefree when necessary. (...)The flute repertoire is always in need of expansion, so let’s hope this excellently recorded disc brings Rosetti’s name back to the concert hall as more than just a composer of horn concertos.
— Kate Sherriff - BBC Music Magazine,   9 / 2004
In vollendeter Beherrschung seines Instruments zeichnet Meier alle Gefühlswendungen der Werke überzeugend nach und meistert selbst die vertracktesten Stellen virtuos.Und auch in den wie improvisiert klingenden Eingängen und den selbst komponierten Kadenzen beweist Meier seine Kunstfertigkeit.Das in zahllosen Aufnahmen bewährte, ohne Dirigenten auskommende Prager Kammerorchester passt sich gewohnt niveauvoll dem Solisten an.
— Diether Steppuhn - Rosetti-Forum / Heft 5,  6 /2004
It is music of undeniable charm and appeal, supported by exceptional craft on the part of the composer, and it carefully avoids the pitfalls proffered in Gerber’s quotation cited earlier. The performances are as good as one could want: gregarious, precise, in tune, and satisfying. There is much energy, not to mention abundant grace; these are evident in spades, and the effervescent sparkle of Rosetti’s melodies will draw a favorable response as well from almost any unbiased auditor.
— Michael Carter - FANFARE MAGAZINE (USA) - Sept/Oct 2005
El gran flautista suizo Bruno Meier hace una depurada versión de cada obra, con una riquisima gama de efectos y dinámicas, destacando los soberbios pianissimi con el el inestimable concurso de la Prager Kammerorchester, con Jaroslav Tuma al cémbalo y de Antonin Hradil como director.
— Jesús Dini - CD COMPACT,  11 / 2004
I solisti sono esecutori di elevata caratura. Bruno Meier, allievo di Peter-Lukas Graf, si presenta nella doppia vesta di puntuale solista e accorto “topo d’archivio”: le tracce incise sono sovente frutto delle sue peregrinazioni tra fondi di biblioteche e di archivi di mezza Europa... I Concerti di Rosetti vengono interpretati con una precisione e un nitore di suono d’applauso da una delle migliori orchestre da camera europee.
— Tommaso Lana - MUSICA,  7/8 - 2004
Meiers so klarer, makelloser Ton verblüfft dann auch im folgenden Rondo. (...) Bruno Meier hat philologische und editorische Arbeit geleistet, damit diese Konzerte spielbar wurden.Das handschriftliche Stimmenmaterial beziehungsweise die Erstdrucke galt es teilweise zu bearbeiten. Das Resultat sind vier klassische Meisterkonzerte, die so mustergültig interpretiert, Rosetti noch ein Stück mehr aus der Vergessenheit helfen.
— Christian Berzins - AZ / Kultur,   27. Januar 2004